. . .:www.tabornici.com: . .
I. Běh 2007

Vše začalo ve středu nákupem v OBI, kam jsme jely s Ježkem pro plachty nad kuchyň. Bohužel je neměli. Celá Praha byla strašně zacpaná. Nakonec jsme odpovídající rozměr plachet koupily v Hornbachu, byly sice modré, ale alespoň měly tu správnou velikost. Na čtvrtek byl naplánován odjezd na Osiku okolo 10 hodiny. Bohužel David řekl, že přijede až v pátek a jediný, kdo mohl odjet ten den, byl Květoň. Tak jsem se domluvila s Mirkem na poledne, naložili jsme auto, dolili naftu (tu, na kterou pár dní před tím televize upozorňovala) a vyrazili na Plzeň. Jenže po pár metrech auto chcíplo a už nešlo nastartovat. Naštěstí přítel byl nedaleko, přijel, odtáhl nás do dílny a za odpoledne rozebral celé auto, všechno vyčistil. Pak jsme natankovali novou naftu a mohli jsme odjet. Po pěti hodinách práce auto jelo.Květoň odjel asi po hodině čekání, odvezl nějaké věci. Pak Petr s Veronikou a našima naložili Petrovo auto a čekali na nás. Do Plzně jsme dorazili v půl osmé večer. Doložilo se Petrovo auto a po večeři a kafi jsme vyrazili na noční jízdu do Jižních Čech. Na tábořiště jsme dojeli v půl dvanácté v noci. V lese už tam stál spící stan. Odemkl se srub, kde se Míra uložil ke spaní, Verča s Petrem si postavili stan a já spala v autě. Ráno jsme začali vyndávat podsady a všechno ostatní ze srubu. Na stavění stanů akorát přijel Tom s rodinou. David s klukama dorazil odpoledne. Byli jsme komplet. Po celou sobotu se stavělo...
Já jsem odpoledne odjela pro zásoby do Makra a vrátila se v noci.

Neděle
Během dopoledne dojel Dan s Petrou.
Přijel Cibík s celou rodinou, který dovezl Kubu. Děti jeli vlakem s Mílou a Zuzkou...
Po ubytování ve stanech se šli projít po okolí. Byli seznámeni s celotáborovou hrou inspirovanou zbojníkem Robinem Hoodem. Jako první úkol bylo hledání erbů. K večeři se opekly buřty na ohni a také byla noční procházka.
Tak skončil první den na táboře.

Pondělí
Ráno přijel TOI TOI před půl osmou...
Počasí: docela hezky, ale pod mrakem, posléze přeháňky a k večeru vytrvalý déšť
Služba: Slávka (kuchyň + úklid všude)
Tom (dřevo + stavby)
Děti se učili orientaci v přírodě (buzolu), a zacházení s nožem.
Po obědě byl polední klid a hra pevnůstky. Vyráběly se hole a pláště. Také se hrály různé hry pod plachtou....
Následovala večeře a spaní...

Úterý
Dnes jsme nechali děti déle spát. Odjela jsem s Tomem k jezeďákům pro vodu (350 l) a pro rohlíky na Blato (2,- Kč). Vrátili jsme se zrovna, když děti vstávali...
Počasí: od rána prší, s přestávkami se střídá déšť s lijákem
Služba: Zuzka
Mirek měl rozcvičku, pak byla ranní hygiena a snídaně.
Po snídani jsem s Tomem vyjela do civilizace, na nákup do Bystřice. Když jsme se vrátili, byly brambory už na kamnech, ale ještě tvrdé a tak se muselo počkat. A tak kluci (Dan s Tomem) zatím natáhli ubrusovinu koupenou na kuchyňské stoly. Zatím co se smažily prsty (rybí) šťouchala se bramborová kaše. Po obědě služba umyla nádobí a byl poledním klid.
Vedoucí v té době připravovali hry na odpoledne - Petra a Dan fáborkovou, Zuzka pod plachtu a kluci Míla, Tom a Mirek šli do lesa pro špalky.
Stále neprší!
Děti odešli na hru.
Svítí sluníčko a prší....
A už je tu první družstvo - někteří jsou mokří, neboť mají sice pláštěnku jen tak přehozenou přes ramena. A už jde další družstvo a je na tom úplně stejně...
Chvílemi svítí slunce a objevila se duha...
Děti se převlíkli do suchého a mokré věci sušíme ve srubu u kamen...
Zuzka a Míla se vrhají na přípravu večeře - smaženky....
Po večeři bylo připraveno u ohně vystoupení lapků a rytířů ...děti dostali další úkol...
Večerka

Středa
Počasí: od rána až do oběda je hezky, pak prší a prší až navečer se vyjasní, ale je zima
Služba: Tom
Dopoledne učí Míla děti poznávat kytky. Před obědem přijela Martina. Přivezla nám buchtu a rohlíky.
Odpoledne si odvezla Toma (musel odjet pracovně). Po obědě a poledním klidu byla vracející hra, pak hledání svačiny, a hry na louce míčová na středověk. Po večeři byl oheň a noční bojovka.

Čtvrtek
Počasí: od rána prší a prší trochu se vyjasnilo kolem druhé hodiny a celé odpoledne bylo bez deště k večeru sice ještě sprchlo, ale po večeři už bylo skoro jasno a také zima
Služba: Dan (Zuzka a já)
Ráno odjel Mirek s Danem do Bystřice na nákup. Děti vstávali o něco později a celý den byl trochu posunut. Děti dělali dřevo, rovnali ho do kuchyně a do srubu (kde se topilo a sušilo) a kde Petra s druhým oddílem nacvičovala první pomoc. Kolem poledne se nám vrátil Tom.
Po poledním klidu jdeme do lesa u bunkru u kolejí na hru: všichni se moc pobavili a děti se hodně naběhali. Při přípravě večeře začíná pršet, ale jen trochu. Ostatní zatím čeká očista: velké mytí - stačily se umýt všechny holky a dva kluci. Ostatní budou na řadě další den. Má být zas o trochu lépe, ale to nám už slibovali na dnešek. Ještě se připravuje oheň, ale zatím jim nehoří...

Pátek
Počasí: se zlepšuje
Služba: Petra
Dopoledne bylo jako obvykle. Po rozcvičce, snídani... se první oddíl učil první pomoc a druhý pomáhal v kuchyni a při přípravě dřeva.
Po obědě a poledním klidu byly hry...

Sobota
Počasí: od rána vedro
konečně teploučko - léto
Služba: Slávka
Ráno Tom vyrazil jako obvykle pro rohlíky. Zuzka začala vařit čaj a já jela do Bystřice nákupit na víkend. Po cestě se mi ozval Tom, že koupil spoustu rohlíků a také nějaké buřty. Když jsem se vrátila už byli děti po snídani. Všude se větralo a sušilo oblečení, spacáky neboť už konečně přišlo to pěkné počasí. Tom vařil vodu na ... něco... Tak jsem mu do ní zavařila těstoviny a začala krájet zeleninu. Byl v plánu těstovinový salát k obědu. Děti zatím začali plnit různé dovednosti potřebné pro získání různých hodností hodnosti a začaly si vyrábět luky.. Máme prvního maroda. Lukáš má nateklou tvář a teplotu 38,5° C. Dan s ním pojede na pohotovost do Hradce. Rychle s Petrou zhltnou oběd a vyrážejí. Také ostatní obědvají a pak už zbývá jen umýt nádobí ... O poledním klidu se všichni stěhují do lesa na trávu s karimatkama a Tom jim čte nějakou pohádku...
Konečně také jdeme k vodě se vykoupat...
Od vody se Zuzkou odcházíme dřív. Musíme najít vhodný banánovník, pro odpolední svačinu. Do tábora jsme dorazily společně s Danem, Petrou a marodem... tomu dali něco proti bolesti a poslali ho zpět s tím, že máme s ním jít případně druhý den navštívit zubaře...
A tak zdravotníci ukládají Lukáše do stínu a také odcházejí k vodě...
Po chvíli přicházejí táborníci a na otázku co bude dnes ke svačině se dovídají: "že se mají jít podívat na nástěnku". Tam viselo oznámení od Robina Hooda, že mají hledat v břízkách.
Po svačině se začal připravovat oheň a buřty.
Večer byl táborák a noční hra.

Neděle
Počasí: vedro, vedro, vedro
Služba: Tom
Ráno vstával Tom jako obvykle brzo a dělal se Zuzkou snídani. I přesto, že byla neděle měli táborníci rozcvičku. Míla naučil děti pozdrav slunci.
Následovalo mytí a snídaně...
Po úklidu bylo dopolední zaměstnání.
Vařila jsem se strýčkem Tomem barevné palačinky a zeleninovou polévku.
Po umytí nádobí službou jsme se všichni odebrali k vodě. Vzali jsme s sebou lodě. Letos chodíme na jiné místo... na trávu. Zuzce přijel Zdeněk a tak odnesli k vodě další loď. Odpoledne uteklo jako voda.
Děti šli spát brzy po večeři, neboť byli utahané od vody sluníčka.
A my vedoucí jsme si udělali oheň, přijela další návštěva...poseděli jsme u kytar až do půl třetí do rána.

Pondělí
Počasí: hezky, vedro od rána
Služba: vedoucí
Ráno jsme vstávali okolo půl deváté hodiny. Po snídani a ranní kávě se všichni rozešli po svých úkolech...
V kuchyni dnes vaří šéfkuchař.
Všem moc chutnalo a jako obvykle si přišli všichni několikrát přidat.
Po poledním klidu se šlo k vodě.
Eliška plní úkol - přespání v lese.

Úterý
Počasí: vedro, větrno
Služba: Slávka
Míla zatápí v kuchyni v kamnech.
Ráno Dan s Petrou přivádějí z lesa Elišku. Přežila, ani nezmokla při nočním slejváku. Dan má rozcvičku. A pak je dopolední zaměstnání....
Odpoledne trávíme u vody koupáním, ježděním na lodích, vodníma hrama.
V táboře pak vypuká velké balení a po oddílech odcházejí děti do lesa přespat pod širákem.
V táboře nastane klid... po chvíli se vracejí Dan s Petrou, kteří se byli podívat na budoucí ležení, aby je pak našli, až půjdou rozdávat další úkoly. Přišli se převléci a vzít si potřebné pomůcky. A pak nastala migrace .... všude je spousta žab, malých i velkých, pomalu není kam šlápnout.

Středa
Počasí: stále hezky
Služba: Slávka
Ráno mě vzbudili Raubíři v půl sedmé, když dorazili do tábora. Odložili si věci u stanů a opustili tábor. Šli hledat oddíl Pánů. Společně se vrátili na snídani plni dojmů...
Při dopoledním zaměstnání se táborníci pokoušeli získat ještě nějaké hodnosti. Pak byl oběd a polední klid. Odpoledne strávené u vody - koupání, hry, lodě....
K večeru pak hry v okolí tábora a večer táborák.
Pak jsem odjela do Prahy vyřídit nějaké záležitosti a při té příležitosti nakoupit na další běh.

Čtvrtek
Počasí: hezky
Služba: vedoucí
Dopoledne jako obvykle uteklo při různých činnostech a přípravě na další spaní mimo tábor. Šlo se na výlet. Všechny sbalené věci mi nechali v jídelně a děti šli nalehko jen s věcmi na koupání a samozřejmě s penězi na dobroty. Hrad
V Praze jsem vše vyřídila a na tábor jsem odjížděla až pozdě... Vezla jsem s sebou kamarádku Lucii (matku Lindy a Radana) jako překvapení.Když jsem dorazila do tábora, byli tam jen naši. Částečně jsem vyložila velký nákup z Makra, naložila spacáky od dětí a vyrazila na hrad za táborníkama. Děti byli v pohodě, po večeři a dobývání hradu.
Jen se trochu rozložili vedoucí: Zuzka měla teplotu, Dan - zvrtnutý kotník( z koupání na Blatě, byl už po rentgenu v Hradci), akorát Míla byl v pořádku. Narovnal všechny děti do kaple, aby měl přehled a nezmokli mu.
V tom fofru jsem zapomněla na spacáky pro Toma, zůstaly v táboře ve stanu. Až když volal, že nemůže projet v Jihlavě pod mostem pro velkou vodu jsem si na to vzpomněla. A tak přespali s Martinou v táboře. Viděli jsme jak bouřka se stahuje ke hradu. Blejskalo se ze všech stran...
Krásná bouřka....

Pátek
Počasí: hezky, teplo, vedro
Služba: Slávka
Ráno probuzení na hradě jsme se zabalili, vyfotili před hradem, kde na nás už čekal Tom. Po snídani jsme se nasoukali do aut, Tom se Zuzkou jeli do Bystřice, Tom k zubaři a Zuzka s virózou k lékaři. Petra vezla Dana a batohy a já zbytek. V táboře jsem zjistila, že mám stále klíče od hradu, tak se Petra otočila a jela je vrátit. Děti přijeli auty, protože nebyl nikdo, kdo by s nimi šel pěšky. Míla s Lukášem jeli na kole ... Děti si vybalili a šli k vodě, kde zůstali s Lucií a Martinou a já šla vařit. Dan s Petrou zatím připravovali závěrečnou hru. Zuzku neošetřili, protože má špatnou pojišťovnu....
Po obědě a poledním klidu jdeme opět k vodě se vykoupat, pak zpátky do tábora pro instrukce na cestu. My vedoucí jsme se zatím přemístili na svá stanoviště k úkolům, které děti cestou museli splnit, aby mohli pokračovat v cestě...na jejím konci je čekal poklad.
V táboře proměňují poklad za peníze a nakupují v místním obchodu. Nakupování se trochu protáhlo a tak se večeře podává až u táboráku, který zatím připravili náplavy Králík, Petr. Vydařený závěr, všichni jsou spokojeni....

Sobota
Počasí: hezky, vedro
Služba: vedoucí
Děti od rána balí a uklízejí, ostatně jako všichni. Odjíždějí po obědě....