. . .:www.tabornici.com: . .

ROK 2012

Tábor – ano či ne – toť otázka?
Dlouho před ní nestojím. Rozjíždíme se do Kutné Hory za Tomem, abychom se domluvili na táboře a na termínech. Kamarád Martin mi udělal pěkné nové letáky, které jsem nechala natisknout a z jara je začala rozdávat na potkání a rozesílat na všechny strany.
V květnu jsme byli u Toma na chatě, a odtamtud jsme se jeli podívat na tábořiště a objednat hrad. Stihla jsem to akorát, abych si ještě mohla vybrat termín. Zato ve srubu nám řádila škodná. Byly vylomený dveře, zmizely kamna a topeniště k válci na vodu. Tak jsme to v rámci možností zabednili a odjeli zpět do Prahy a začali jsme shánět kamna, aby bylo na čem vařit. Tom ještě doma nějaké topeniště našel. Objeli jsme několik nabídek z inzerátů, ale nakonec jsme koupili úplně nové z výprodeje, které byly trochu poškozené (za dobrou cenu), ale hlavně jsou dvakrát tak velké než ty staré. U Martina jsem nechala potisknout trička pro vedoucí a stužky pro děti na závěr.
Ke konci června jsme jeli na brigádu – já, Sigi, Patrik, Petr a Verča. Zemědělci již měli louku posekánu a tak už zbývalo upravit prostor pod osikami. Petr přivezl motorovou sekačku a tak bylo rychle posekáno. S Verčou jsme shrabaly a navozily trávu do kopřiv. Kluci zatím předělávali Gabčíkovo … Sigi vyhazoval bahno ze strouhy a Petr s Patrikem ucpávali díry po krtkovi u hráze. Navozili také takové menší kamínky, některé velikosti menhiru.
Na večeři jsme byli v hospodě u Bobase, ale moc jsme si nepochutnali – už tam nepůjdeme!
Druhý den ještě kluci vykopali jámy na lednici, vsakovačku a záchod. Petr prozkoumal srub a tak jsme zjistili, že nemáme žádná železa pro stavbu stanů, veškeré nářadí a dokonce seshora zmizely nějaké kastroly, pekáče, várnice, ale zase se nám vrátili prázdné přepravky. Že by šroťáci? Nebo si někdo potřeboval dobavit tábor? Je to divné.
Začala honička s tím, jak železa vypadala, protože jsme nikde neměli žádný mustr. No nic, kluci to nějak vymysleli a snad to klapne.

PÁTEK 13. 7.

Den odjezdu na tábor, původní plán byl odjet kolem 15 hodiny. Už od rána tisknu diplomy a další tisky a balím. Sigi ve čtvrtek přišel pozdě nad ránem, protože dodělával železa ke stanům. A ráno odjížděl brzo do práce, aby všechno stihl. Jel k Mílovi pro loď a pro velké auto a pak nakládal vše potřebné. Já dobalila, vyzvedla Martina a Janu a už ve čtyři jsme vyrazili přes Plzeň. Tady jsme naložili stany, molitany a ostatní věci. Ještě jsme se stavovali v obchodě nakoupit a pak už jsme nabrali směr na Jindřichohradecko. Přijeli jsme vlastně už v sobotu do mokré, deštivé louky. Sigi s Patrikem už tam byli a dokonce si byli v kempu pro pivo. Otevřeli jsme srub, postavili stan, Patrik spal v autě a Martin s Janou se uložili pod střechu u kuchyně.
Přišla smska od Míly, že je na trati výluka, z Veselí jezdí autobusy. Než jsem mu stačila odepsat, tak přišla další, že to už vyřešil.

SOBOTA 14. 7.

Ráno nepršelo, postupně kluci vystěhovávali srub a já jsem jela do Bystřice vyměnit bombu na plyn a pro benzín do centrály. Pumpa v Bystřici byla od 14. 5. dočasně uzavřená a tak jsem musela na další směrem na Rakousko. V železářství „U Papíků“ jsem vyměnila bombu, u benzínky koupila benzín a vrátila se na tábořiště. Za chvíli po mě, dorazili všichni Hladíci. Tom se zodpovědně vrhl hned do práce. Kluci Tom a Martin sundali kamna z auta, usadili je, Sigi napasoval komín a

zatopili jsme. Paráda. Natáhla se plachta nad kuchyní a nad jídelnou a kluci začali montovat stany. My holky jsme začaly umývat nádobí a uklízet kuchyň. Sigi hledá nějaké spojky, které zůstaly v Praze a tak vyrážím směrem na České Budějovice do OBI. V půlce cesty volá Sigi, že si poradí a že se mám vrátit. Tak jedu zpět přes Hradec, kde ještě kupuji nějaké potraviny pro nás. Cestou mi také volal Pepa, že zabloudil a je u kempu s Marcelkou a kde že nás to vlastně najde? Poradila jsem mu, že je za chvíli vyzvednu, neboť jedu okolo. Na tábořišti zatím vyrostlo pár postavených podsad, kterým chybí už jenom celty a jsou hotové. Celý den lehce prší občas i trochu více. K večeru je postaveno 7 stanů, kam se stěhujeme. Všichni jsou unavení, jen Martin chytil druhý dech a s Janou roznášejí podsady na zbývající stany, některé i opravují. Tom s Martinem a Janou jdou do lázně a my Sigi, Patrik, Pepa a já jdeme do kempu na pivo a nakládané sýry.

NEDĚLE 15. 7.

Ráno pokračuje stavba stanů, oběd a pak jedeme s Martinou nakoupit do makra. Než jsme se vrátily, přijeli děti s Mílou. Ubytovali se, Tom se s nimi prošel kolem Osiky a cestou zpátky přinesli nějaké dřevo z lesa. Mělo být na táborák, ale nakonec nám to počasí nedovolilo. Ještě štěstí, že jsem s tím počítala a uvařily jsme kuře na paprice s knedlíkem.
V táboře už nebyl Pepa, ale Martin, který měl odjet s ním domů, do Prahy ano. Tak jsme mu zjistili spojení do Prahy a Martina si pro změnu odjela do Budějovic, na nádraží, protože už nic jiného nejelo. Za chvíli odjel i Sigi s Patrikem a Mílou. A protože začalo pršet, poslali jsme děti po večeři do stanů. S Jirkou a Eliškou jsme seděli ve srubu a dávali dohromady táborovku. Přijela Martina plná dojmů z cesty, zážitek na celý život. Ještě jsme chvíli poseděli a také zalezli do stanů. Pršelo celou noc. Tak to nám tábor pěkně začíná….

Heslo letošního tábora: víc už ne!

PONDĚLÍ 16. 7.

Počasí: od rána prší, občas ale vykoukne slunko

Služba v kuchyni: družstvo Sandry
Služba na dřevo: dvě družstva

Snídaně: chleb s máslem a marmeládou, čaj
Svačina: jablko
Oběd: polévka zeleninová, bramborová kaše, párek, kyselá okurka
Svačina: perník, broskev
Večeře: opečené buřty, chléb
Od rána prší. Na rozcvičku vzal Jirka děti do lesa. Pak s Eliškou namazali chleba a po snídani jsme děti rozdělili do tří družstev:

Sandra, Patrik „Ruda“, Sabina, Marcela – DOBYVATELÉ
Nikola, Tadeáš, Honza, Jolana – UČNOVÉ
Filip, Michal, Páťa, Klára – HEJKALOVÉ

Táborníci teď mají chvíli a umytí a úklid stanů a pak už začíná program. Tom se dvěma družstvy dělá dřevo na topení do kuchyně. Sandry družstvo pomáhá vařit v kuchyni pod dozorem Jirky a Elišky. Je potřeba umýt nádobí po dvou jídlech a pak oloupat brambory na kaši. A hlavně přikládat do obou kamen – kuchyňských i pro ohřev vody. S Martinou jedeme pro pitnou vodu k zemědělcům do Hůrek. Když jsme se vrátily, už se jenom ohřály párky a mohl být oběd. Po obědě volal strýček Dan – poprvé v práci po dovolené v Itálii s rodinou. Moc nejásal. Očekávají dalšího potomka, který se má narodit koncem října. Bohužel nepřijede se na nás ani podívat.
Při poledním klidu zase prší, celou hodinu. Na cestě na Boženku jsme našli hovínka – „hajzl bába“ Martina se zhostila úklidu. A my pak pátrali po zdroji….
Odpoledne si děti zavázali trička na batiku a pak vyrazili po stopě jelena. Vyčasilo se a tak si děti vytáhli kola a jezdili na louce. Nejprve rozjezdění a pak se projelo několik závodních tratí. Vítězové si připsali první body do táborovky. Kluci si půjčili míč a hráli fotbal. Ostatní měli chvíli volna. Dokonce nám počasí umožnilo zapálit oheň, upéct k večeři buřty a chvíli posedět u kytary, na kterou hrála Eliška. Jirka vylovil zpěvníky a tak si zazpívali společně písničky. Po večerce si Patrik a Tadeáš prošli vlastní bojovku k druhému posedu, kde na ně čekala Eliška s Jirkou, ale protože přišli spolu, tak si ji budou muset zopakovat. Strašpytlové přišli s tím, že tam na ně někdo svítil velkým světlem. Hrdinové, měli cestu za odměnu. Protože kecali po večerce ve stanu tak hlasitě, že jsme je slyšeli až u ohně. My, vedoucí jsme ještě chvíli poseděli a šli jsme také spát.

ÚTERÝ 17. 7.

Počasí: pod mrakem, zima
Rozcvička: Eliška

Služba na dřevo: Dobyvatelé

Snídaně: chleba, lučina, rajské, čaj
Svačina: broskev
Oběd: polévka s knedlíčky, špagety se sýrem
Svačina: jablko, tatranka
Večeře: polévka hrášková, bramborové placky
Dneska má rozcvičku Eliška hrají hru červení a bílí, děti žadoní o prodloužení rozcvičky, ale marně. Po snídani měli mít Dobyvatelé dřevárnu, ale museli s sebou hodit, protože neměli řádně uklizenou kuchyň a tak ještě museli umýt nádobí. V kuchyni vařili Učňové s Martinou hady. Oběd byl dřív, neboť jsme ve dvanáct odcházeli na nádraží, mířili jsme vlakem do Jindřichova Hradce na koupání do aqvaparku. V Hůrkách na nádraží čekáme na parní mašinku. Máme štěstí, naše průvodčí je znalá historie úzkokolejky a tak se dozvídáme různé zajímavosti. V Jindřicháči na náměstí mají děti na chvíli rozchod, aby si mohli nakoupit lumpárny. Setkali jsme se všichni u morového sloupu a vyrážíme do bazénu. Hurá. Po dvou hodinách máchání se ve vodě, odcházíme z bazénu na lokálku do Bystřice. Rozhodli jsme se nejít na hlavní nádraží, ale na zastávku do Jindříše. Měli jsme to tak tak. Ještě jsme tamtudy nešli, byla to premiéra. Cestou se Rudy, Michal a Páťa poštuchovali tak dlouho, že se až váleli po silnici. To již Martina nevydržela a řvala jako tur, naštěstí nic nejelo. Stihli jsme to včas, ještě jsme chvíli čekali na vlak. Jeli jsme lokálkou až do Albeře, cestou jsme si prohlídli tábor z dálky.
Po večeři jsme seděli u táboráku, a když se setmělo, byla jednoduchá bojovka od seníku zpět do tábora. Všichni táborníci odešli s Eliškou a Jirkou do lesa k seníku, odkud se vydávali zpátky do tábora. První přišla Klárka, Honzík, Marcelka, (Patrik, Filip), Sabina, Michal Tadeáš. Nikola, Jolanka, Rudy, Sandra. Děti přišly všechny a šly spát.

STŘEDA 18. 7.

Počasí: pod mrakem 12C

Služba na dřevo: Učňové

Snídaně: rohlík, paštika, tvarohová pomazánka, čaj
Svačina: broskev
Oběd: polévka hovězí s kapáním, buchtičky se šodó
Svačina: jogurt, rohlíky
Večeře: chleb se salámem, sýrová pomazánka, rajské, okurka

Ráno odjel Tom na kole do Bystřice pro pečivo, neboť nenastartoval auto. Vybitá baterie? Za všechno můžeme my s Martinou, neboť jsme startovaly seata přes kabely a Tom nám nevěřil, že jsme s tím nic neudělaly. Nakonec vše ještě jednou zkontroloval a našel nedotažený šroubek u kontaktů. Po budíčku Jirka vyrazil na rozcvičku do lesa hledat Elišce píšťalku, kterou ztratila včera na bojovce. Dlouho s dětmi nejde, ale podařilo se jim jí najít. Vedoucí zatím namazali snídani a čekáme na děti. Dopolední program je klasický, v kuchyni je převážně pánská služba Hejkalů, práce mají málo a kluci se docela snaží a tak stavíme na kamna i vodu na batiku. Postupně jsme nabatikovali všechna trika družstev, a zítra dojde na trička vedoucích. Učni – žlutí, Hejkalové – zelení, Dobyvatelé – hnědí a vedoucí jsou dvojbarevní – červeno- modří.
Po obědě Eliška s Jirkou připravují bojovku a Tom uspává Kamílka. My s Martinou vyrážíme do Bystřice na poštu a na nákup, k zemědělcům pro pitnou vodu. Nakoupily jsme, ale s vodou jsme nepochodily, přijely jsme pozdě. V táboře zatím proběhl druhý ročník závodů na kolech – Hůrky tour. Po svačině děti vyrazili na bojovku – úkolovku. Když se vrátili, byla večeře. Rozbalila jsem všechnu batiku a Nikola a spol. ji pověsily na sušák. Dřevaři – Dobyvatelé a Učni připravili dřevo na oheň, kluci pak hráli chvíli fotbal. Tom s Kamílkem šli posbírat fáborky po trase bojovky a Tom se koupal ve studené Osice. Po večeři u ohně hráli děti pytlíček s úkoly.
Dnes poprvé byly hlídky:

1. Sabina, Klára
4. Jolana, Marcela

Hned první hlídka byla problémová, a přestože jsme my vedoucí seděli, u ohně Klárka se bála tak, že s nimi hlídal i Jirka a celou dobu jí vysvětloval, že se není čeho bát.

1. Sabina, Klára
Jirka překecal Klárku, aby šla k autům.

2. Sandra, Nikola
Za 5 minut 1 jsme obcházely auto (červené), potom jsme obcházely tábor kolem dokola.

3. Páťa, Tadeáš
Někdo svítil do tábora, záplava mlhy, nebylo vidět na krok. bylo to super pro Páťu a Tádu, ale znova už jí nechceme od 3:00 do 5:00. Ano? Děkuji, mohli by jsme jí mít poslední? Slávko?
Odpověď zněla: nemohli.
Konec hlídky. Jupí………

4. Jolana, Marcela
5:05 v táboře je klid
5:15 v kuchyni kradla krysa (nebo nějaký malý zvíře)
5:20 v táboře je klid (v lese byl slyšet hlas medvěda)
5:30 v táboře je skoro ticho a klid
5:40 v táboře je klid
6:00 kolem tábora není ani noha a je klid
6:30 v táboře je klid
6:45 v táboře je klid
6:50 jdeme se vyhřát do stanu (službu za nás přebírá Slávka)

Později mě vzbudila 3 – 4 hlídka, když si předávala službu, ale byla jsem líná vylézat. Přesto mě kluci z poslední hlídky donutili vstát a slíbit jim za odměnu nějakou prima práci. Pak už jsem nespala, ale už byl klid až do budíčku. Kluci si za odměnu mohli naplnit všechny potřebné nádoby tj. 2x sud (dokonce jsem letos poprvé měla sud s vodou přímo v kuchyni a nemuselo se pro ni až k přehradě do dalšího sudu asi o 10 metrů dál. Paráda!

ČTVRTEK 19. 7.

Počasí: ráno v půl sedmé slunečno, ale pak se zatahuje a v osm začalo pršet

Služba na dřevo: Hejkalové

Snídaně: rohlíky s máslem a medem, vánočka a kakao
Svačina: ovoce
Oběd: polévka gulášová, zapečené těstoviny, kyselá okurka
Svačina: perník, jablečný kompot
Večeře: masové nudličky - čína, rýže

Tom má dneska narozeniny. Má pouze jediné přání – sluníčko, sluníčko vysvitni maličko.
Odměna pro 3 hlídku – dnešní vodní služba. Kluci Páťa a Táda dolévali oba sudy a odnesli to mokrými holinkami – sušení. V kuchyni jsou Dobyvatelé a Sandra vypadá, že je na táboře letos poprvé – všemu se diví. Fakt je, že loni a předloni služby děti neměli, ale předtím to tak fungovalo. Oběd se uvařil. Byly jsme s Martinou zase pro vodu a v Bystřici nakoupit, děti dělali dřevo a ještě se učili morseovku. Po obědě a poledňáku odešli děti s Tomem, Eliškou a Jirkou k vodě. My s Martinou jsme se pustily do pečení dortu pro Toma k narozkám. Premiéra pečení v nových kamnech dopadla moc dobře. Zbývající děti, co nechtěli do rybníka, se zatím umyli v teplé vodě v umývárně – Filip, Klára, Sabča, Nikola…
Pak byly závody na louce u břízy. Po večeři u ohně dostal Tom dort, o který se podělil s dětmi, a děti od Toma dostali dětské šampaňské. Eliška hrála na kytaru a děti si zahráli pantomimu: světové pozdravy, nejlepší byla dvojice Sandra – Rudy. Pak ještě rozdělily hlídky a hurá do spacáků….děti šli spát. Ale vedoucí ještě sedí u ohně o chvíli déle.

Hlídky: 1. Filip, Honza

01:00 konečně do spacáků, dobrou

2. Páťa, Tadeáš

3. Michal, Patrik
za deset minut vyrážíme na obchůzku, je strašná zima. Kuchyň, záchod, stany a auto v pořádku. Za deset minut bude poslední hlídka. Bylo ticho jako v ráji. Pak jsme šli probudit Sandru a Nikolu.

4. Sandra, Nikola
obešly jsme to tu a kluci tu řvou a otravujou. Čtvrt na šest šly jsme (nečekaně) kolem červeného auta a obešly jsme ho. V 5:40 jsme šly kolem auta a viděly jsme ráj jako ze snu.
6:00 je mi zima Niky, neba nás to tu!
Dotaz: když budeme mít hlídku, dostaneme někdy 2 nebo nastálo poslední, prosím? holky (NS)
Sany právě řekla, že je tu jak na Sibiři a já s ní souhlasím. Myslím, že kluci jsou blbí, neumějí psát ani jména pořádně.

PÁTEK 20. 7.

Počasí: polojasno

Snídaně: houska, med, kakao
Svačina: ovoce
Oběd: polévka s kapáním, rybí prsty, bramborová kaše
Svačina: koblihy
Večeře: knedlíky s vajíčkem, kyselá okurka

Ráno jsem poslala poslední hlídku spát už ve třičtvrtě na sedm, neboť byla celá modrá zimou. Holky podcenily oblečení. Zatopila jsem a odjela do Bystřice pro pečivo a poštu, abych se vrátila včas, kvůli jezeďákům. Měli dovézt štěrk, ale nepřijeli. Dopoledne proběhlo při službách a učení.
Po poledním klidu se táborníci vydávají na výlet do Kláštera: cyklisté s Tomem a Jirkou na kolech, a pěšáci pěšky s Eliškou. S Martinou hlídáme tábor a užíváme si. Martina odjela asi hodinu předtím, než se vrátili táborníci z výletu, přijel Sigi. Po večeři byla diskotéka. Dále si družstva měla připravit scénky k ohni na motivy pohádek. Rozdaly se hlídky, vedoucí ještě poseděli u ohně a šlo se spát.

Hláška: Honzo, uklidni se, nebo ti ho zabavíme (myšleno tím nůž). Zabavíme ti celý stan.

Hlídky: 1. Jolana, Marcela

02:45 auto je v pořádku, jdeme vzbudit holky

3. Nikola, Sandra

4. Sabina, Klára
04:10 v táboře je klid, všechny děti jsou ve stanu potichu. Je nám zima, ale přežijeme to.
04:45 jsme unavené, při hlídce jsme slyšely hlasité chrápání. Klárku bolí břicho, ale nechceme
vzbudit Slávku, ale chceme vzbudit Sigiho. (poznámka vedoucí – Sigiho nikdo nevzbudí).
Pořád prší a je to dost nepříjemné. V táboře je klid.
05:00 máme nepříjemný pocit, holky nám daly hlídku v 3:45. Nás to štve, protože máme hlídku 2
hodiny. Budík jde o 25 minut později.
05:01 ten čas běží nějak pomalu
06:35 jdeme ještě spát

Vedoucí vstala v 6:45 a hlídka nikde. Je 6:58, budík ukazuje 6:57!
Kde je hlídka?

Sandra s Nikolou to pěkně odflákly….

SOBOTA 21. 7.

Počasí: zataženo, přeháňky

Snídaně: kobliha, závin, kakao
Svačina: rohlík, jogurt
Oběd: polévka bramborová, těstoviny s kakaem
Svačina: ovoce, chléb se sýrem
Večeře: pečené kuře, brambor

Ráno jsme zjistili, že hlídka šla dřív o 25 minut spát. Vylezla jsem ve třičtvrtě na sedm a nikde nikdo nebyl. K snídani byly koblížky a záviny, děti se jich nemohli nabažit. Při snídani tábor pozoroval capreolux (je tu zas jako loni). Dopoledne byly služby jako obvykle, vařili Hejkalové s Jirkou. Já a Sigim jsme odjeli na nákup a podívat se na auto do Budějic. Kamílek má teplotu až 38,4C. Tom volá, ať mu koupíme nějaké čípky a v zápětí volá Martina – jsem jak telefonní ústředna. A tak kromě potravin ještě kupujeme v lékárně nějaké čípky. Cestou zpátky kupujeme u silnice nové brambory a cibuli. Na tábor přijíždíme po obědě. Dopoledne se u Kamči střádají děti z celého tábora, aby se Tom mohl věnovat dřevu. Po obědě dostal prášek proti teplotě a všechno zaspal. Tom se pustil do kopání děr pro stromky – přehrazení louky. A likvidaci roští po krajích tábořiště. Sigi dovádí s dětmi a slibuje klukům, že jim pomůže postavit branky na fotbal. Také jsme stěhovali stan z jednoho konce tábora na druhý, měli totiž přijet naši a tatík by nepřežil mít stan mezi dětmi. Tom vzal káru, vyndal postele a celý stan naložil na káru za pomoci kluků a převezli ho dopředu mezi stany vedoucích. Pak tam vrátil postele, udělal letiště a bylo hotovo. A staříci mohli přijet. Děti odešli na hru. Přijeli naši.
Okolo 16 hodiny je Kamílek v pohodě, 37,1C, pak už ho to nebaví a jde se provětrat. Počasí se umoudřilo a dokonce jsme měli oheň a hlídky.

NEDĚLE 22. 7.

Počasí: v noci lilo jako z konve, ráno vylézá sluníčko, pod mrakem – docela hezky, ale zima

Služba na dřevo: nikdo

Snídaně: rohlíky s nutelou, kakao
Svačina: jablko
Oběd: polévka zeleninová s kapáním, uzené, bramborový knedlík, zelí
Svačina: jogurt, rohlíky
Večeře: špekáčky, chleba

Ráno jsem vstala první, za mnou Eliška a pak strýček Tom. V kuchyni jsme namazali rohlíky a čekali, až se děti s Jirkou vrátí z rozcvičky. Přišli všichni až na Páťu, který se cestou urazil a zůstal někde vzadu. Jirka přišel docela naštvaný, že děti zlobí a neposlouchají…No táborníci museli počkat, až budou všichni. Někteří, co měli velký hlad, šli pro Páťu do lesa. Když se laskavě dostavil, byla snídaně. Vlastně to bylo ráno Hladíků – Kamílek si od rána hrál na sirénu a vřískal a vřískal…. Po snídani jsme se dohodli, že dřeva je dost a tak šly děti do lesa na soutěže. Před obědem přišel Jirka s Eliškou, že děti neposlouchají, a tak na ně dlabou a už žádné další soutěže nedělají.
Oběd se trochu opozdil, ale zato byl výborný. Michal se přišel zeptat do kuchyně Sigiho, který vařil: „Už jsi nám udělal ty brány?“
Polední klid byl odpočinkový pro všechny. Jen Kamílek spinkal. Eliška si četla, Jirka odpočíval a tak trochu oba stávkovali. Děti jsem poslala do lesa stavět přístřešky. Zadání znělo: postavit přístřešek tak, aby se tam vešlo celé družstvo a mohli tam přespat. Jirka se pak šel na ně podívat a zhodnotil, že nejlepší mají Dobyvatelé. Po večeři byl oheň a noční hra po svíčkách.

PONDĚLÍ 23. 7.

Počasí: od rána hezky, slunečno, v noci kosa

Služba na dřevo: Hejkalové

Snídaně: houska se sýrem, čaj
Svačina: buchta domácí, ovoce
Oběd: polévka kuřecí (držková- vedoucí), maso ala svíčková, rýže
Svačina: meloun, tatranka
Večeře: duhové palačinky s džemem, s kakaem

Ráno bylo studené, ale sluníčko svítilo. Jasno až vymeteno. První vstával Sigi, zatopil v kamnech a udělal hlídce teplý čaj. Já jsem vstávala kolem sedmé, abychom vyrazili k zemědělcům včas. Ještě jsme jeli do Bystřice na poštu a nakoupit a zpátky do tábora. Naši už byli na houbách. Tom šel vzbudit děti, které vytáhl na rozcvičku. Hlídka pomáhala v kuchyni mazat housky se sýrem. Stihla to akorát, že se mohla zapojit do rozcvičky. Po snídani se rozdávala pošta. Nejvíce kousků měla Nikola a my největší divadlo. Nejdříve se nás snažila zavraždit spoustou ukázkových obličejů a pak se nám snažila namluvit „já nic neznám“ při přebírání pošty. Z toho vzniklo, když budeš krafat ve stanu, tak vytáhneme dopis!
Přišli naši s pár kousky hub, ze kterých mamča udělala smaženici s topinkami. V kuchyni Dobyvatelé myli nádobí a vařili. Tom se vrhl na plenění náletů a křoví s Hejkalama. Učňové se učili vázat uzle. Okolí tábora náhle prokouklo.
Naši odjeli před obědem na výlet, potom Sigi do Prahy. Oběd, polední klid a pro odvážné koupání v Osice – pěkně studené. Cyklisté odjeli na kolech a pěšáci se vydali po svých do Kláštera, kde si prohlédli podzemí. Honzík se nejdříve vrátil pro něco do stanu, a zanedlouho po tom co všichni odjeli, se vrátil znovu, že mu ujeli. Mezitím volal Tom, že se Honzík vrací, že jede úplně někam jinam, než všichni ostatní. Takže zůstal v táboře. Když se všichni vrátili, byla večeře a po ní si šli táborníci připravit spaní do lesa, do přístřešků. Počasí vypadalo, že by mohlo vydržet a tak šli prověřit, jak kvalitně si je zhotovili. V táboře zůstali pouze vedoucí a návštěvy. A to se k nám ještě chystal Patras s kamarády na přepadovku. Těšili se, jak budou děti strašit. Bohužel (nebo bohudík?) v táboře žádné děti nebyli. A tak tedy bojovkáři měli bojovku, hledali děti v lese, ale neúspěšně.

Hlídky: 1. Filip, Honza

4:30 je klid
4:45 jdeme probudit holky

4:50 jsme přišly pod velký stan a byl tu klid
4:55 v táboře se nehla ani myš, auto neujelo nikam pryč, někdo před náma tu nadělal voskem, tak jsme se to snažily dát pryč.
5:10 jdeme obhlídnout dřevárnu, wc, kuchyň a co mi zbývá? Jo auto.
5:25 jsme přišly od auta
5:40 jdeme k autu a mrknem na sluníčko
5:55 už jsme zpátky a teď kolem dřevárny atd.
6:00 je nám zima
6:05 po dlouhém úsilí jsme se na ten vosk vykašlaly, ať si to uklidí ten, kdo to udělal
6:15 zima, zima, zima, zima, zima, zima, zima, zima
6:35 je tu klid
7:00 v táboře je klid, už asi před 10 minutami vylezl z postele Sigi
7:25 šly jsme na obchůzku kolem auta, cestou lesem jsme uviděli v kuchyni cizí pohybující se osobu v čemsi žlutém, co si říká Sigi
7:36 Slávka se Sigim někam odjeli a tak nám Slávka dovolila občas přikládat (poznámka vedoucí. v kuchyni do kamen, aby se uvařil čaj)
7:55 ale to neva, děláme přes čas, protože nás baví přikládat do kamen…
Tahle hlídka nás bavila.

ÚTERÝ 24. 7.

Počasí: hezky, teplo
Rozcvička: není

Služba na dřevo: Dobyvatelé

Snídaně: houska, máslo, jam, čaj
Svačina: meloun, tatranka
Oběd: polévka zeleninová, buřtguláš, chléb
Svačina: tvarohové buchty, kakao
Večeře: chleba ve vajíčku se sýrovou pomazánkou, rajské

Ráno bez rozcvičky. Děti se trousí z lesa…. Přijel obrovský traktor, který byl větší než stany a přivezl objednaný štěrk do srubu. Všechny vzbudil. Náplavy – Patrik, Sergej, Marek přeházeli štěrk do srubu a jeho okolí. Tom srovnal podlahu, přizvedl trámy. V kuchyni služba loupala brambory a jinak měla uvařeno z minulého dne. Náplavy odjeli do Jindřicháče pro zásoby. Tom zatím řádil s kamením a stromkama. O poledním klidu přijela zpátky Martina i s návštěvou a přivezla Tomovi dort, bábovku a buchty. Odpoledne se šli s dětmi vykoupat. Po koupání byly dvě hry, jedna menší a druhá delší. Večer děti čekala noční bojovka po svíčkách, kterou připravovali náplavy. Docela pěkně udělaná, asi 800m lesem. Po bojovce šli všichni spát až na hlídky, které měly hodinový posun.

Hlídky: 1. Klára, Sabča

11:35 tábor je v pohodě, ale z lesa za stanama se ozývá houkání
11:40 zhasla nám svíčka, ale kluci nám pomohli
00:00 Klárka tu málem usla
Nám se nelíbí noční hlídka. Slyšíme vití psů na měsíc
00:30 za půl hodiny jdeme vzbudit kluky

Rozcvička: Tom v jídelně

Snídaně: buchty domácí, kakao
Svačina: jablko
Oběd: hrášková polévka, lečo, brambory
Svačina: houska se salámem, okurka
Večeře: škubánky s mákem
Rozcvičku měl Tom v jídelně na lavičkách. Naši se chystají k odjezdu. Stále prší.
Hejkalové v kuchyni škrábou brambory, krájejí brambory…vaří brambory, přikládají do kamen. Náplavy se pletou …všude…Tom zase řádí – opravuje nářadí, uklízí dřevo, sype kamení…
Eliška s Džordžem připravují další hru. Po obědě Kamílek usnul a tak jedeme s Martinou pro vodu a do Bystřice na nákup. Děti s Eliškou hrají vědomostní hry – soutěž na body. Náplavy konečně odjeli, vše se vrací do normálu. Přestává pršet, děti vyrážejí na bojovku, … děti trochu bloudí, ale nejsou v táboře (hurááááááááááááááááááá). Akorát Dobyvatelé se vrátili a mají všechno splněné a tak si vyrábějí luky. Ostatní hledají…Na svačinu měla Marcelka – co nejí, 2 rohlíky a včera měla 3 chleby k večeři…že by hlad? Postupně dochází i ostatní družstva.

Hlídky: 1. Jolana, Marcela

05:00 začínáme hlídku, z lesa jde houkání
05:15 v táboře je klid
05:30 jdem obejít tábor
05:45 co je ta andulka zabiják? Udělá nám něco?
06:00 jdem se podívat na tábor
06:15 je klid
06:30 je klid
06:45 připravujeme se, že půjdeme do postýlek
07:00 jdeme ještě chvilku spát
Ukončeny noční hlídky!

ČTVRTEK 26. 7.

Počasí: polojasno, večer jasno a teplo
Rozcvička: Eliška

Služba na dřevo: Hejkalové

Snídaně: houska, paštika, sýr, čaj
Svačina: tatranka
Oběd: polévka hovězí, rajská omáčka, rýže
Svačina: jablko, perník
Večeře: opečené buřty, chléb

Od rána je polojasno. Eliška má rozcvičku a děti si stěžovali, že lepší rozcvička je s Jirkou. Jirkovi zase říkají, že lepší je rozcvička s Eliškou. Učňové si dělají luky. Jinak jsou služby jako obvykle. O poledním klidu děti balí potřebné věci na přespání mimo tábor. Jdeme totiž na hrad. Po obědě ti, co mají luky, s nimi trénují střelbu. My jedeme s Martinou nakoupit ještě nějaké odměny a něco do krámu. Když jsme se vrátily, naložily jsme připravené věci auta a odjely s nimi na hrad.
Cestou jsme potkaly nejdříve pěšáky, potom cyklisty. Na hrad Landštejn jsme dorazili o něco dříve a tak jsme museli chvíli počkat, až se bude zavírat. Děti jdou na zmrzlinu, dospělí na pivo. V hradní krčmě jsme domluvily, že nám večer otevřou, aby si mohli děti něco koupit. Nejdříve si však musíme nastěhovat všechny věci do hradního příkopu, kde budeme spát, pak opéci buřtíky k večeři společně s hradními, kteří se tam připravovali na sobotní slavnosti. Pak táborníci dobývali hrad papírovými koulemi. Prohlídka věže a vyhlídky a nakonec prohlídka dravých ptáků v dolní části hradu.
Návštěva hradní krčmy a ochutnávka místních pokrmů a moků. Po posilnění v hradní krčmě znovu začal útok na věž. Obrana složená z Toma, Jirky, Elišky se rozšířila o bráchu Toma a spoluhradníka Honzy. To už se stmívalo, tak vyčistit zuby a zalézt do spacáků. V tom se zjevila na hradbách bílá paní, doprovázená stupidním pokřikováním našich hrdinů. Po čase se zjevil rytíř, trestající hlučné floutky mečem naplocho a zvěstující zprávu, že části map se dají najít po okolí, což táborníci hned dělají. Poté jdeme spát už definitivně. Naštěstí noc je teplá a nebe plné hvězd.

PÁTEK 26. 7.

Počasí: jasno, slunečno
Rozcvička: není, balení batohů na hradu

Služba na dřevo: nikdo

Snídaně: buchty, čaj
Svačina: jablko, tatranka
Oběd: polévka s kapáním, rizoto se sýrem, kompot
Svačina: přesnídávka, rohlík
Večeře: smažený sýr, americké brambory

Ranní probuzení na hradě. Nikomu se moc nechtělo ze spacáků, ale museli jsme včas opustit hrad. A tak se balilo, a uklízelo ležení. Udělali jsme hromadnou fotku a odnesli věci do auta před hradem. Kde byla také snídaně. Pak si děti nakoupili nějaké pohledy, vojáčky, náušnice … a vyrazili jsme směrem na Osiku. Pěšáci jdou po svých přímou cestou, cyklisté s výletem na bizony a koupáním se, přijeli až k obědu. My s Martinou a Sabčou jsme jely do tábora, ještě jsme se stavěly na koupání na hrázi Žišpašského horního rybníka. Chvíli po nás dorazili pěšáci. Eliška s Jirkou vyrážejí připravit závěrečnou hru. Na cestu si berou kola, aby byli rychlejší. Po obědě a po poledním klidu si děti dodělávají střelbu z luku. Tom zatím natahuje lano přes vodní tok – lanový most, který všichni v pohodě zvládají. Po svačině z banánovníku děti startují na závěrečnou hru – hledání místa sněmu. Ač to měla být asi dvouhodinovka protáhla se do večerních hodin. Přijela Dáša s Lukášem se podívat, jestli jejich Nikolka nestrádá, ale v táboře není dětská noha. Nakonec se dočkali, pozdravili se a pak zase odjeli. K večeři dělala Martina smažák s americkým bramborem. Eliška s Jirkou počítali výsledky a psali diplomy. A já jsem se válela v síti. Pouze strýček Tom ještě vykácel nějaké stromky. Přijela bourací posila: Petr, Verča a Sigi.
Po večeři se hrálo na kytaru a pak jsme udělali svatbu: oddali jsme Sandru s Michalem, i když jsme docela váhali, jestli Michal nebo Rudy. Byla už tma, když děti vyrazili na připravenou cestu po svíčkách na tajný sněm hraničářů, kde získali výuční lístky. Pak šly děti spát. Ukázali jsme klukům (Petrovi a Sigimu) autíčka co jsme koupili do cen a už je děti nedostali. Odjeli s nimi na pivo do kempu. A my s Martinou jsme se usídlily ve srubu a dopisovaly diplomy a přidělovaly k nim ceny. Den skončil ve dvě hodiny.

SOBOTA 28. 7.

Počasí: hezky

Služba na dřevo: nebyla

Snídaně: bábovka, závin, kakao
Svačina: jablko, housky s pomazánkou
Oběd: balíček vlakový, a polévka pro bourače
Svačina: ovoce
Večeře: v hospodě na Blatě na co měl kdo chuť

Ráno jsem vstávala v půl osmě jako první, zatopila jsem v kamnech, postupně vstávali i ostatní vedoucí. Tom vzbudil táborníky – hraničáře, a vzal je na poslední rozcvičku. Po snídani jsme rozdali diplomy a děti šli si zabalit. Pak za nasbíranou měnu (zlato a drahé kameny) si mohli nakoupit v obchodě „U ŽIDA“ z bohatého sortimentu. Přijela maminka od Rudyho ho zabalit, sbalila i Michala, naložila jejich kufry a zase odjela, s tím, že kluci jedou s koly vlakem?
Martina je na prášky – jede vlakem. Děti s Martinou odjíždějí do Prahy. Kola odvážíme autem v neděli. A my ostatní začínáme balit. Děti vedoucích, které s námi zůstávají, jdou do kempu na cukrovou vatu a vykoupat se. Kluci odbourávají stany – zůstaly pouze čtyři. Skoro jsme to stihli uklidit. Na večeři jedeme do hospody na Blato, kde se rovnou i koupáme. Začíná pršet. Vlastně jde na nás pěkná bouřka. V hospodě však neprší. Je čtvrt na sedm a Martina stále nevolá, a to přijeli do Prahy kolem šesté. Nemohla předat Honzíka, maminka ho vyzvedla až po hodině, co dojeli. Na Osice neustále prší a lítají blesky jeden za druhým. Obloha je úplně černá. Leje jako z konve, když se vracíme do tábora, prší a prší. Jdeme spát. Martina volá v půl deváté, že je stále v Praze, neboť je kalamita jak v Praze, tak v Kutné Hoře, po trati různě vypadla elektrika. Domů doráží v půl dvanácté, to od ní přišla smska.

NEDĚLE 29. 7.

Nad ránem přestalo pršet. O půl sedmé však začalo nanovo. Prší. Asi budeme zase sušit plachty. Hurá. Vstáváme kolem osmé. Jako první je vzhůru Kamil a když Tom odejde ze stanu, hrají Kamil s Páťou na polštářovou válku, což jim vzápětí zakazuju, neboť celta bude mokrá ze všech stran. Navíc u toho Kamil hrozně ječí. To už se ozývá Sigi a chce je zabít. Pak Tom pustil rádio v autě a to se ozývá i Petr s tím, že se tam vůbec nedá spát a chce zabít Toma. Vstáváme, snídáme a začínáme balit v dešti. Už toho moc nechybí. Kuchyň jsme sbalily se ségrou, Tom zaházel vsakovačku, záchod, ohniště. Kluci zabudovali věci do srubu… Přestalo pršet a tak jsme sbalili plachty, mokré stany, naložili věci na vozík, úplně na konec přišly lodě, kola a bylo zabaleno. Ještě se jdeme naposledy vykoupat, protože zase je léto a vlastně konec tábora. Tom a děti vyrazili do Hory a my nejprve do Plzně vyložit a pak hurá do Prahy s kolama a Nikolou. Nejdříve jsme vyložili kola na hlaváku, pouze Honzíkově matce jsem se zase nedovolala, Nikolu jsme vyložili doma před barákem a sebe a všechny bedny a tašky u nás doma. Druhý den vracím ještě Honzíkovo kolo a začínám prát deky a povlaky na další rok. Ještě mě čeká roztřídění věcí, co jsme dovezli. Prohlížení a úprava fotek, přepsání kroniky, zhotovení CD pro děti a jejich rozeslání. A to už je opravdu konec letošního tábora.

Těšte se, rok 2013 se blíží….